کمک مردمی از طریق موبایل : #10*6*7*

عنوان خبر: خواص شگفت انگیز و ضد سرطان انار
تاريخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ , ۱۳:۲۳

انار، دارای پلی فنول است

انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها، رادیکال‌های آزاد را از بدن دفع می‌کنند. رادیکال‌های آزاد از دلایل ایجاد سرطان محسوب می‌شوند. از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن به معنای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌باشد.

انار، سرشار از ویتامین سی است

بنابراین، باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. اگر سیستم ایمنی، عملکرد درستی داشته باشد، سلول سرطانی قادر به رشد و تکثیر در بدن نمی‌باشد. بنابراین، انار، انتخاب خوبی برای جلوگیری از سرطان است.

حاوی اﻻژﻳﺘﺎﻧﻦ است

تحقیقات نشان می‌دهد که انار، دارای اﻻژﻳﺘﺎﻧﻦ است . اﻻژﻳﺘﺎﻧﻦ، از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. همچنین، با جلوگیری از رسیدن مواد مغذی به سلول‌های سرطانی، باعث مرگ آنها می‌شود. بنابراین به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند.

 تقویت سیستم ایمنی

ویتامین سی موجود در انار، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. در نتیجه، می‌تواند از بیماری جلوگیری کند.

حفظ سلامت پوست

تحقیقات نشان داده‌اند انار برای پوست خوب است. این میوه می‌تواند به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کند. بنابراین برای کاهش درماتیت و آکنه مناسب است.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

انار به جلوگیری از تولید پلاک در دیواره رگ‌های خونی کمک می‌کند. بنابراین، در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مانند سکته و حمله قلبی نقش دارد.

بهبود دستگاه گوارش

ویتامین بی موجود در انار به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. بنابراین، در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش دارد.

کاهش اسهال

انار، خواص ضد باکتری دارد. بنابراین می‌تواند به درمان اسهال کمک کند. این میوه، به دلیل توانایی‌اش در تحریک اعصاب، درد شکمی را تسکین می‌دهد. انار، هم برای بیماران سرطانی و هم برای سلامت عمومی مفید است.

 

برچسب ها: